IDS Obalno-kraška: podpora Svetu delavcev Luke Koper

V preteklih dneh se je pričel organizirati Svet delavcev družbe Luka Koper, z namenom, da se zoperstavi različnim pobudam po postopni privatizaciji in razkosavanju pristanišča ter da še enkrat opozori na pomen izgradnje drugega tira za njegov razvoj. Spodaj objavljamo obvestilo in poziv Sveta delavcev v celoti.

Luka Koper je ena izmed nosilk lokalnega in nacionalnega razvoja ter tukajšnje okno v svet. Kot pomemben delodajalec zaposluje dobrih tisoč delavcev, neposredno je od nje odvisnih še vsaj štirikrat toliko ljudi, posredno pa desettisoči. S čistim dobičkom v višini 28,6 milijona evrov v letu 2014 izkazuje pozitivno rast. Govorimo o podjetju, čigar zaposleni in vodstvo dokazujejo, da lahko podjetje v večinski državni lasti posluje še kako uspešno. Kot so izpostavili v Luki Koper v odgovoru na študijo, ki svetuje razkosanje pristaniških dejavnosti s pomočjo javno-zasebnih partnerstev in pristaniških koncesij:

Sedanji organizacijski model upravljanja v Kopru je plod zgodovinskega razvoja pristanišča. Za razliko od večine evropskih pristanišč, kjer je pristaniško infrastrukturo gradila država iz proračuna, je vso infrastrukturo v Kopru financirala družba Luka Koper sama, iz lastnih sredstev. Poleg tega se je model upravljanja, kakršnega imamo v Kopru, kjer en terminalist upravlja s celotnim pristaniščem, izkazal za bolj učinkovitega, saj zagotavlja sinergije med posameznimi terminali (na področju delovne sile, opreme, organizacije, fleksibilnosti in naložb).

Da pa se zagotovi srednjeročni in dolgoročni razvoj luke in širše regije, bo potrebna strateška odločitev o izgradnji drugega tira na odseku Divača-Koper. To odločitev mora sprejeti država, na način, ki ne sme biti pogojen s prodajo lastniškega deleža v Skupini Luka Koper, d.d. ali s spremembo načina upravljanja. Takšna odločitev bi namreč pomenila odrekanje strateški infrastrukturi in možnosti odločanja o tem, kako bo potekal naš prihodnji razvoj. Javno-zasebna partnerstva vse preredko potekajo na način, da zasebni kapital podpira družbene interese, bistveno pogosteje pa predstavljajo način, kako se zasebni interesi dodatno okoristijo na račun javnih sredstev.

Gradnja drugega tira bi predstavljala prvi konkreten korak v Republiki Sloveniji v smeri prenosa tovornega in potniškega prometa s cest na železnice, po dveh desetletjih zgrešenih odločitev. Odločitev s pomembnimi okoljskimi in prometnovarnostnimi posledicami, ki so jih spremljale mnoge korupcijske afere, za katere je od osamosvojitve dalje odgovoren t.i. avtocestni lobi. Medtem pa sta na Obali, tako kot na mnogih drugih koncih države, deindustrializacija in liberalizacija odgovorni za to, da že desetletja propadajo ali pa se selijo podjetja in celotne panoge: Istrabenz, Tomos, Cimos, Droga Portorož, Delamaris… K temu lahko dodamo še politično mešetarjenje in sporne posle, katerih žrtve sta bila v preteklosti tudi Intereuropa in Luka Koper, v času uprave Roberta Časarja, nastavljenega med mandatom druge Janševe vlade.

Prisluhnimo in podprimo delavce Luke Koper, saj so oni tisti, ki najbolje razumejo delovanje svojega podjetja in ki jim je potencial za njegov dolgoročni razvoj najbolj v interesu.

Prilagamo še povezavo, na kateri lahko oddate svoj glas podpore za čimprejšnjo gradnjo drugega tira in podporo nadaljnjemu razvoju Luke Koper.

https://luka-kp.si/slo/za-2-tir/single/oddaj-elektronski-podpis-podpore-za-gradnjo-2-tira-4230

Deli.