Komisija za nadzor javnih financ je na zahtevo Levice 11. januarja vlado pozvala, naj pripravi rezervni načrt za gradnjo 2. tira brez tujega kapitala, kar so predstavniki ministrstva za infrastrukturo in 2TDK vseskozi obljubljali. Vlada tega najprej ni hotela storiti, češ da bi to ogrozilo evropska sredstva. Toda državni sekretar Leben je 23. januarja vendarle izjavil: »Stališče Slovenije bo, da bo tekst [pogodbe za črpanje sredstev IPE – op. Levica]narejen tako, da tudi če naš strateški partner izstopi iz projekta, bomo še vedno lahko črpali evropska sredstva«.
A Leben je včeraj spet spremenil stališče: »Komisiji smo predlagali, da v delu, ki govori, da finančni vložek zagotovita Slovenija in Madžarska, piše Slovenija in druga evropska država.« Takšna formulacija Sloveniji ne omogoča, da nadomesti tuji kapital z lastnim vložkom. Leben in pajdaši nas izpostavljajo na milost in nemilost tujemu kapitalu: ker Madžari (in druge tuje države) vejo, da Slovenija nima načrta B, lahko vlado po mili volji izsiljujejo.
Nezaslišano je, da slovenski državni sekretar zastopa interese tuje države, zlasti ker je direktorat za mobilnost in promet Evropske komisije sam potrdil, da sodelovanje tujega kapitala ni pogoj za črpanje evropskih sredstev:
»V tem obdobju [izgradnje – op. Levica]bi bila madžarska podpora lahko ena od številnih mogočih rešitev za začetek financiranja. Seveda je mogoče predvideti tudi druge rešitve, druge finančne vložke, tudi nacionalne.”
V Levici zato vztrajamo pri zahtevi, da vlada takoj pripravi rezervni načrt in se z Evropsko komisijo dogovori za črpanje evropskih sredstev brez udeležbe Madžarske. Ekipa ministrstva za infrastrukturo naj zagotovi nemoteno črpanje evropskih sredstev, po tem pa naj se za vedno odstrani iz upravljanja strateških javnih projektov!