Vlada sprejela lobistični “lex Uber”

Uber bi lahko že danes v Sloveniji opravljal taksi prevoze, a tega noče pod pogoji, ki veljajo za vse ostale taksi prevoznike. Zato je vlada Janeza Janše oblikovala poseben zakon, s katerim se deregulira panoga cestnih taksi prevozov v korist multinacionalke Uber. Zakon, ki prinaša poslabšanje delovnih pogojev poklicnih taksi voznikov, pospeševanje prekarizacije in nelojalno konkurenco, so na današnji seji sprejeli poslanci koalicije in nepovezanih z 50 glasovi za, medtem ko je proti glasovalo 36 opozicije.

Poslovni model Ubra in podobnih platform temelji na rezanju stroškov. Gre za model, ki stopnjuje outsourcing. Uber nima lastnih vozil in nima zaposlenih voznikov. Ima zgolj nadzor nad digitalno platformo, prek katere si z dumpinškimi cenami povsod po svetu poskuša zagotoviti monopol na trgu izvajanja taksi prevozov. To dosega s prenašanjem stroškov zagotavljanja storitev na delavce (nakup avtomobila, zavarovanje, gorivo, čiščenje, vzdrževanje itd.), zniževanjem njihovih dohodkov in zviševanjem produktivnosti z vsiljevanjem časovnih omejitev in nadzora, pri čemer mora na primer voznik Ubra v določenem času pobrati več kot enega potnika, če noče biti izključen iz aplikacije.

Uber pomeni revščino in gospodarsko opustošenje v branži prevozov. V desetletju svojega obstoja je postal simbol najbolj surovega izkoriščanja in nelojalne konkurence, ki uničujeta nacionalne taksi prevoznike. Zato se vse več mest in držav odloča za njegovo prepoved. V Evropi so to že storili Frankfurt, Barcelona, Budimpešta in Sofija. Na Danskem je Uber nehal izvajati storitve, potem ko je država močno zaostrila regulacijo na področju taksi prevozov. 

Med tem ko v svetu mesta in države Ubru postavljajo vse več omejitev in celo prepovedujejo njegovo poslovanje, mu vlada Janeza Janše v Sloveniji na široko odpira vrata. Taksisti v Sloveniji že danes niso deležni najosnovnejših delavskih pravic. Njihov položaj je že dlje časa slab zaradi prekarizacije, neomejenega delovnega časa in nizkih plač. Pravice do bolniške ali dopusta pa v praksi skorajda ne poznajo. Namesto da bi ministrstvo pod vodstvom Jerneja Vrtovca poskrbelo za izboljšanje slabega položaja voznikov taksistov, pa počne ravno obratno, odpira vrata nelojalni konkurenci, ki bo z nepredvidljivimi in visokimi cenami prevozov, dokončno uničila nacionalne taksi prevoznike.

Deli.