Koalicija znižuje varnostne standarde pri prevozu skupin otrok v cestnem prometu

Po podatkih stroke, ki se ukvarja z varnostjo v prometu, so otroci najbolj ogroženi udeleženci v cestnem prometu. Temu pritrjujejo tudi na Policiji, kjer navajajo, da so »otroci v cestnem prometu med najbolj ogroženimi udeleženci, po številu smrtnih žrtev pa še posebej, kadar se vozijo kot potniki v motornih vozilih. Vozila za prevoz skupin otrok, npr. v šolo in iz nje, na šolske izlete, ekskurzije, treninge itd., morajo zato izpolnjevati več posebnih pogojev. Stroga pravila veljajo tudi za voznike, ki prevažajo skupine otrok oz. upravljajo z vozili za njihov prevoz«.

Vendar koalicija Janeza Janše ne misli tako. Namesto da bi povečali varnost v cestnem prometu in še dodatno zagotovili varnost otrokom, na katere se tako radi sklicujejo, z amandmajem k zakonu o pravilih cestnega prometa delajo ravno nasprotno – nižajo varnostne standarde prevoza skupin otrok. Z amandmajem so izključili obvezno uporabo tahografa v vseh kombijih, s katerimi se vozijo skupine otrok, ne glede na to, ali gre za tržno ali neprofitno dejavnost, ali prevoz opravlja vrtec v vrtčevskem kombiju ali otroke vozi GoOpti, oziroma kateri od njegovih izvajalcev, ki je pred tem že opravil 20 urno vožnjo po letališčih v Italiji. 

V praksi to pomeni, da prevozniki otrok ne bodo več zavezani k uporabi tahografa, ki je do sedaj bil predpisan zato, da vozniki ne bi vozili preutrujeni, da se jih ne bi izkoriščalo in sililo v nenormalne delavnike. Medtem pa bodo vozniki kombijev ali tovornjakov, ki prevažajo zelenjavo ali cement, še naprej zavezani k njegovi uporabi, zavoljo varnega in odgovornega upravljanja vozila v cestnem prometu.

V Levici ostro nasprotujemo predlogu koalicije, ki s svojim do otrok neodgovornih predlogom deregulira prevoze skupin otrok in jih z zmanjšanjem varnostnih standardov neposredno izpostavlja nevarnosti v cestnem prometu. Da to res počno, se zavedajo tudi sami. V predlog zakona so namreč “vgradili tudi varovalko, ki bo preprečila, da se NVO, kot so npr. društva,  ustanavljajo za potrebe »komercialnih« prevozov otrok, saj smo bili v preteklosti že priča zlorabam.” Na seji odbora je predlagateljica zakona Mateja Udovč (SMC) še dodatno zagotovila, da hočejo kljub temu, da bi neprofitna društva odvezali uporabe tahografa, vseeno “preprečiti tudi zlorabo, izjeme prevoze otrok za tržne namene na razne izlete in podobno”. A z amandmajem, ki ga je sprejela v drugi obravnavi zakona, je vse te dobre namene in varovalke koalicija povozila. Tahograf, ki je temelj zagotavljanja varnosti v prevozih v cestnem prometu in spoštovanja pravic in obveznosti voznikov do počitka, se črta za vse prevoze skupin otrok s kombiji.  Ker gre tokat res za življenja otrok, bomo jutri na tretjem branju zakona predlagali, da se sporni amandma (2a člen) črta iz zakona o pravilih cestnega prometa 

V Levici se zavzemmo se za to, da bi se krog zavezancev za uporabo tahografov razširil. V prejšnjem mandatu smo tako tudi predlagali novelo Zakona o prevozih v cestnem prometu s katero bi uporabo tahografa razširili komercialne na voznike kombijev, ki opravljajo prevoze v cestnem prometu in na voznike taksijev. Poleg obveznega tahografa se zavzemamo tudi za izkoreninjenje prekarnosti in izigravanj pri plačilih, ki se jih pogosto poslužujejo prevozniške gazde in s tem še povečujejo obseg izkoriščanj v cestnem prometu.

Deli.