Asta Vrečko: Vplivneži, svoboda govora, dezinformacije in novi zakon o medijih

V zadnjih dneh se je na socialnih omrežjih pojavilo ogromno lažnih informacij. Te nimajo nikakršne osnove v predlogu novega Zakona o medijih (ZMed). Zato nekaj pojasnil in dejstev. 

Vplivneži oz. influencerji niso obravnavani kot medij, zato se jim ni treba niti se jim ne bo treba vpisati v razvid medijev. Razvida influencerjev ni in ga tudi ne bo. V zakonu točno piše, kdo je medij in med njimi ni vplivnežev.

Razvid medijev je namenjen medijem in že obstaja, saj je podlaga za prijavo na razpis in uveljavljanje nekaterih medijskih pravic.

Predlog novega zakona definira vplivneža in ga s tem – v nasprotju od sedaj – ravno ločuje od medija. To pomeni, da za vplivneže – za razliko od medijev – velja le majhen del zakona, ki se nanaša na pravila oglaševanja (oznaka oglasa), zaščito otrok, prepoved spodbujanja nasilja, terorizma, kaznivih dejanj ali sovraštva. Povsem primerljivo kot v nekaterih drugih evropskih državah.

V zakonu ni nobene cenzure ali karkoli podobnega. Ravno nasprotno. Zakon vsem zagotavlja visoke standarde varovanja svobode govora. Gre za krepitev neodvisnosti medijev in njihov razvoj.

Krovni zakon o medijih prenavljamo, ker je:

  • zastarel (star več kot 20 let) in ne ustreza več potrebam ne medijev ne občinstev,
  • mediji kot gospodarska panoga potrebujejo tudi finančno pomoč in
  • ga bomo uskladili z EU zakonodajo.

Živimo v svetu preplavljenim z lažnimi informacijami, nespoštljivega govora na spletu in neločevanja med dejstvi in neresnicami. Hitre, preproste razlage, ki se zdijo na prvi pogled prepričljive, čeprav ne vsebujejo niti zrna resnice, se lahko razširijo preko socialnih omrežij kot blisk. Zelo lahko je razširiti lažno govorico, mnogo težje pa jo je ovreči. Zato je tako pomembna odgovornost tudi vseh politikov in javnega izrekanja, saj imajo vpliv na družbo.

Širjenje laži in manipulacij v primeru medijskega zakona je zgolj še eden v nizu spinov skrajne desnice, največje opozicijske stranke SDS. Njihov namen je samo en – diskreditacija. Pri tem mirno uporabljajo dezinformacije, podtikanja, šovinizem, žaljivke in tudi sovražni govor. A SDS-a ne zanimata ne svoboda in neodvisnost medijev ne delo influenserjev.

Vemo, kako razumejo medije in medijsko svobodo. Spomnite se, kaj so počeli v prejšnji vladi z uničevanjem RTV Slovenija, izčrpavanjem STA ipd. Zaradi tega je Slovenija padla na lestvici svobode medijev, odnos slovenske prejšnje vlade do medijev je bil eden izmed povodov za nastanek Evropskega akta o svobodi medijev (EMFA).

To, kar počne SDS s svojimi sateliti je šolski primer širjenja dezinformacij po socialnih omrežjih za namen politične populistične propagande in širjenja teorij zarote za ustvarjanje vzporednega narativa in družbenega nelagodja.

Spomnite se, kaj so počeli v prejšnji vladi z uničevanjem RTV Slovenija, izčrpavanjem STA in napadi na največjo komercialno medijsko hišo ter na ostale medije, ki se uredniško niso želeli pokoriti. Zaradi tega je Slovenija padla na lestvici svobode medijev, ob tem pa je bil tudi odnos slovenske prejšnje vlade do medijev eden izmed povodov za nastanek Evropskega akta o svobodi medijev.

To kar počne SDS s svojimi sateliti je šolski primer širjenja dezinformacij po socialnih omrežjih za namen politične populistične propagande in širjenja teorij zarote za ustvarjanje vzporednega narativa in družbenega nelagodja.

Deli.