Novi davčni odpustki za tuje korporacije iz davčnih oaz

Jutri, 1. decembra 2020, bomo na Odboru za finance obravnavali vladno novelo Zakona o davku na tonažo, ki naj  bi zagotovila pogoje za razvoj slovenskega pomorstva in omogočila razvoj slovenskih ladjarjev. Dejansko pa gre za novelo, ki bo omogočila dodatne davčne odpustke za tuje korporacije, ki so registrirane v davčnih oazah in so že leta na FURS-ovem seznamu davčnih neplačnikov.

Slovenija je leta 2008 sprejela zakon o davku na tonažo, ki je uvedel davčne odpustke za izvajalce pomorskega prometa. Ladjarji tako lahko uveljavljajo alternativen način obračuna davka na dobiček. Davek plačujejo v pavšalu, ki je precej nižji od uradne stopnje davka na dobiček (DDPO), ki je takrat znašala 25%, danes pa znaša 19%. Šlo naj bi za subvencijo za širitev in razvoj ladjarstva v Sloveniji. Dejansko pa gre za davčna darila portoroški Splošni plovbi.  Odkar jo je druga Janševa vlada privatizirala, gre za nemško privatno podjetje. V shemo davka na tonažo sta vključeni dve hčerinski družbi Splošne plovbe: Genshipping Corporation in Lucija Shipping. Prva je registrirana v Liberiji, druga pa na Maršalovih otokih. V praksi gre torej za subvencioniranje tujega zasebnega kapitala, ki se steka v davčne oaze.  Zaradi  sheme davka na tonažo je Slovenija v letih od 2008 do 2018 proračun izgubil 23,8 milijonov evrov.

SDS in NSI se obračata po vetru po diktatu tujega kapitala

Že leta 2017 je Cerarjeva vlada poskušala nemškemu ladjarju, ki je bil vreden okrog 8 milijard evrov, odpisati davčne obveznosti v vrednosti 6,4 milijona evrov, in to za nazaj. Takrat je novela zakona od davku na tonažo zaradi nasprotovanja Levice nazadnje padla. Proti je bil tudi SDS. Novo novelo, ki bi Splošni plovbi v lasti ladjarja Petra Döhleja omogočila nadaljnjo koriščenje davčnih pomoči do leta 2028, je decembra 2019 poskušala sprejeti Šarčeva vlada. Državni zbor je decembra 2019 novelo sprejel, nato pa je po vetu Državnega sveta januarja 2020 na ponovnem glasovanju novela padla. Proti noveli sta glasovali tudi takratni opozicijski stranki NSI in SDS.

Aktualna novela Zakona o davku na tonažo, ki jo je v parlamentarno proceduro vložila Janševa vlada, je vsebinsko praktično identična noveli Šarčeve vlade: dodane so le minimalne tehnične dopolnitve. Koalicijski stranki SDS in NSI sta se torej za zaščito interesov tujega kapitala pripravljeni servilno obračati po vetru in podpreti novelo, ki sta ji še pred manj kot enim letom nasprotovali.

Novela ne rešuje slovenskega ladjarstva, temveč zasebnega lastnika nagrajuje za njeno uničenje

Novela Splošni plovbi, ki ne plačuje davkov (na FURS-ovem seznamu davčnih neplačnikov sta tako Genshipping Corporation kot tudi Lucija Shipping)  omogoča dodatno koriščenje davčnih pomoči iz sistema davka na tonažo s poslovanjem preko povezanih družb. Po novem bodo državno pomoč prejemale tudi družbe, ki niso lastnice nobene ladje. Poleg tega novela omogoča davčnemu neplačniku prenos dejavnosti na nove družbe, brez da bi predhodno poravnal zapadle davčne obveznosti.

Kot je opozorilo Društvo za ohranitev slovenskega ladjarstva in razvoj slovenskega pomorstva, vlada tujega zasebnega lastnika, ki je razprodal slovensko ladjevje in spravil slovenskega ladjarja med davčne neplačnike, nagrajuje za uničenje slovenskega ladjarstva. V Levici bomo zato noveli tudi tokrat nasprotovali.

Deli.