Samo Levica proti privatizaciji SŽ-Tovorni promet

Odbor za infrastrukturo na današnji seji ni podprl novele  zakona o SŽ, s katero smo v Levici predlagali, da se odpravijo leta 2016 sprejete spremembe zakonodaje in onemogoči možnost odtujitve deležev hčerinskih družb SŽ ter državi odpire priložnost, da zaščiti svoj gospodarski interes in sama dokapitalizira visoko donosno družbo. Predlog Levice je dobil 3 ZA in 13 glasov PROTI.  Poslanci nekdanjih koalicijskih strank in poslanci desne opozicije so glasovali za nadaljno privatizacijo SŽ in oškodovanje državnega premoženja.

Družba SŽ-Tovorni promet je ena izmed najbolj dobičkonosnih družb v družini Slovenskih železnic. V letu 2018 je družba SŽ-Tovorni promet imela za 193 milijonov evrov prihodkov in 8 milijonov evrov čistega dobička. Zato je popolnoma nerazumljivo, zakaj se država na zelo močno trudi najti kupca za eno redkih uspešnih podjetij, ki obratujejo na slovenskih tirih. Zadnjo besedo o morebitnem povezovanju med SŽ in češkim koncernom EPH bo imel Slovenski državni holding, krovni upravljavec državnega premoženja. Možnosti, da bi jo namesto zasebnega partnerja dokapitalizirala država in tako preprečila nesmiselno privatizacijo, pa vlada v resnici ni nikoli preučila.

V Levici smo na začetku leta v državnozborsko proceduro vložili novelo zakona o SŽ in z njo predlagali, da se odpravijo leta 2016 sprejete spremembe zakonodaje (sprejele so jih stranke SD, DeSUS in SMC) in onemogoči možnost odtujitve deležev hčerinskih družb SŽ, državi pa zagotovi priložnost, da zaščiti svoj gospodarski interes in sama dokapitalizira visoko donosno družbo.

Na današnji seji Odbora za okolje, prostor in infrastrukturo predlog Levice ni dobil podpore, kljub temu da niti predstavniki vlade niti direktor SŽ niso podali nobenih prepričljivih razlogov, zaradi katerih bi dokapitalizacija družbe SŽ- Tovorni promet morala priti s strani tujih milijarderjev in zakaj se dobičkonosna in dobro stoječa družba ne bi raje dokapitalizirala s strani SŽ ali države ter tako ostala v celoti v državni lasti.

Glasove proti našem predlogu in zeleno luč za privatizacijo hčerinskih družb, ki vodi k privatizaciji celotne družbe Slovenske železnice in železniške infrastrukture, so prispevale stranke nekdanje koalicije in desne opozicije. Tisti del slovenske politike, ki dokazuje nezmožnost političnih in gospodarskih elit, da postanejo kaj drugega kot lokalna kompradorska buržoazija. Torej predstavniki tujih kapitalskih interesov, ki namesto za dolgoročni razvoj slovenske družbe skrbijo zgolj za lastno kratkoročno samoohranitev.

Deli.