Ministrstvo za infrastrukturo je lani ob javni obravnavi predloga novele Energetskega zakona in pritiskih javnosti zatrdilo, da umika možnost uvedbe prednostnega dispečiranja elektrike iz Teš 6, ki bi pomenil dodatno postavko na položnicah za elektriko. A vlada očitno zavaja javnost, saj po enem letu na zelo pretkan način ponovno uvaja prispevek za TEŠ 6 z novimi spremembami Energetskega zakona.
Ker nizke cene elektrike ne omogočajo pokritja obratovalnih stroškov nasedle investicije Teš 6, je očitno, da želi vlada na vsak način poiskati optimalno rešitev, pod katero bi lahko TEŠ prodajal elektriko iz bloka 6 nad tržno ceno in pod pogoji, pod katerimi je ne bi kupil nihče. Kar vladi ni uspelo v prvo, poskuša zdaj v drugo – zagotoviti okvir za višanje stroškov za zagotavljanje sistemskih storitev, kar se bo najprej odrazilo v višanju omrežnin in nato, v končni instanci, tudi na položnicah končnih odjemalcev.
Po sedanjem zakonu, ko sistemski operater na trgu ne uspe zagotoviti zadostnih sistemskih storitev ali če jih ne uspe nabaviti pod konkurenčnimi pogoji, lahko agencija na zahtevo sistemskega operaterja brez poseganja v sklenjene pogodbe o dobavi z odločbo naloži enemu ali več proizvajalcem ali odjemalcem elektrike, ki lahko glede na tehnična in ekonomska merila pod najugodnejšimi pogoji ponudijo ustrezne količine sistemskih storitev, naj nemudoma sklenejo pogodbo za zagotavljanje sistemskih storitev s sistemskim operaterjem. To je do sedaj veljalo samo za sekundarno regulacijo, s spremembo 74. člena zakona pa se ta določba širi tudi na primarno regulacijo, ki velja tudi za TEŠ. To bo pomenilo višje stroške za sistemskega operaterja (ELES), ki pa jih bo ta pokril z dvigom omrežnine. Tako bo prispevek za TEŠ 6, namesto posebne postavke na položnici, skrit v dvigu prispevka za omrežnino.
Matej T. Vatovec: »Očitno želi vlada odkrito postavko na položnicah zamenjati za prikrito, s tem pa subvencionirati Teš 6, v katerega še naprej mečemo premog in evre.”