O ČEM BOMO V NEDELJO GLASOVALI?

V Levici smo avgusta glasovali proti vladnemu zakonu o drugem tiru. Naredili smo vse, da bi z amandmaji izločili tuji kapital in zagotovili demokratični nadzor nad investicijo. Čeprav to ni uspelo, nismo pomagali zbirati podpisov za referendum, ampak smo napisali novelo zakona o drugem tiru. Če bi se koalicijske stranke obvezale, da bodo sprejele te rešitve, referendum ne bi bil potreben. Vendar referendum v nedeljo bo in mi bomo morali glasovati proti. PROTI zakonu NE POMENI PROTI DRUGEMU TIRU. Pomeni, da smo PROTI vladnem NAČINU IZVEDBE drugega tira.

1. O čem bo referendum?

O tem, kdo bo lastnik 2. tira, kdo ga bo plačal in kdo bo nadziral gradnjo 2. tira.
Vprašanje torej ni, ali naj se drugi tir sploh zgradi, kot ga skuša predstaviti vlada, pa tudi ne, po kateri trasi naj proga poteka, kar poudarja Kovačič.

2. Zakaj Levica nasprotuje vladnemu zakonu?

Zato, ker:
– bi Madžarska postala polovična lastnica 2. tira;
– bi Madžarska dobila polovico dobička, medtem ko bi morala obratovanje proge v celoti subvencionirati Slovenija;
– Madžarska zahteva vezane posle, ki so škodljivi za SŽ in Luki Koper;
– bi gradnjo nadzoroval finančno-projektni svet, ki ga bo imenoval kar minister za infrastrukturo!

3. Za kaj se zavzema Levica?

Za to, da:
– drugi tir ostane v javni lasti;
– dobiček od drugega tira ostane Sloveniji;
– s strogim nadzorom znižamo stroške na minimum.

Gledano širše, je gradnja 2. tira je smiselna samo, če bo deloval v splošno korist. Za to pa morajo biti izpolnjeni trije pogoji:

(i) ekološki: 2. tira ne rabimo za to, da bi Luka Koper rasla v nedogled, ampak za to, da preusmerimo tovorn s cest na železnico;

(ii) socialni: nesprejemljivo je zapraviti 1 mlrd. EUR za drugi tir, če bo 60 % pristaniških delavcev še vedno delalo preko IPS-ov in bo država izgubljala po 10 mio EUR davkov in prispevkov na leto;

(iii) finančni: neracionalno je subvencionirati infrastrukturo, če bodo dobičke pobirala tuja podjetja. Nima smisla graditi 2. tira in hkrati privatizirati SŽ!

4. Kaj je Levica naredila za to, da se uresniči alternativa?

Že junija smo pripravili novelo zakona o 2. tiru, ki bi izločila tuji kapital in zagotovila demokratični nadzor. V tej obliki bi bil zakon sprejemljiv. Z novelo smo junija seznanili vse parlamentarne stranke, ki pa se do nje niso opredelile.

5. Ali je predlog Levice izvedljiv?

Da, 2. tir lahko zgradimo s kombinacijo evropskih in javnih sredstev. Kredite lahko odplačamo z dajatvami za uporabnike, ki jih predlaga vlada. Levica predlaga, da izločimo Madžarsko in do leta 2020 postopno zagotovimo manjkajoči kapital. Možnosti sta dve:
– (i) opcija brez zadolževanja: del dodatnih prihodkov od gospodarske rasti namenimo 2. tiru;
– (ii) opcija z zadolžitvijo: izdamo dolgoročne obveznice in s tem izkoristi rekordno nizke obrestne mere. Obveznice ponudimo državljanom, ki jim denar zaradi nizkih obresti v banki dobesedno propada.

6. Kaj, če bo zakon na referendumu zavrnjen?

Zavrnitev vladnega zakona ne pomeni konec drugega tira, ampak samo konec javno-javnega partnerstva z Madžarsko. V tem primeru je treba aktivirati Plan B, ki ga zagovarja Levica:
– Slovenija postopno nadomesti madžarski kapital in ohrani 2. tir v javni lasti;
– zagotovimo demokratičen nadzor in racionalizacijo investicije.

Deli.