Adria Airways: država naj zagotovi letalske povezave brez reševanja tujih lastnikov

Privatizacija Adrie Airways je zadnji primer hudih škodljivih učinkov, ki jih imajo privatizacije podjetij v javni lasti na delavce in državo. V Levici smo na verjetnost scenarija, v katerem bo sklad 4k Invest z izčrpavanjem uničil in prizemljil edino slovensko letalsko družbo Adria Airways, opozarjali že v času privatizacije, a je sredinska oblast naša opozorila preslišala. Popolnoma nesprejemljivo je, da bi država na kakršenkoli način subvencionirala ali reševala 4K Invest, ki je iz Adrie v tujino izčrpal milijone evrov.  Danes zato predlagamo, da se opravi pregled kupoprodajne pogodbe in zavez, ki so bile najverjetneje kršene, ter poskuša pogodbo izpodbijati. Obenem pa predlagamo, da se podpre zaposlene v Adrii in skupaj z njimi ustanovi novo letalsko družbo tako, ki bi jo soupravljali. Naše predloge smo zapisali v zahtevi za sklic nujne seje Odbora za finance, ki bo še danes vložena v državnozborsko proceduro.

Nasprotujemo temu, da bi se skupaj z reševanjem  Adrie Airways reševalo tudi njenega trenutnega tujega lastnika. Že leta 2016, ko se je sedanjemu lastniku našega nacionalnega letalskega prevoznika za drobiž prodajalo kapitalskem skladu 4K Invest, smo na različnih odborih opozarjali, da je to zelo nevarna igra, ki bo imela za družbo in Slovenijo hude posledice. V samo treh letih je prišlo do izčrpavanja, krčenje obsega poslovanja, erodiranja kvalitete storitev in zdaj dokončno uničenja letalskega prevoznika. Zdaj ko je nacionalni operater, ki je na nek način tudi blagovna znamka države, pod tem skladom postal nacionalna sramota in pristal med najslabše ocenjenimi letalskimi družbami.

V Levici se sprašujemo, ali se res nismo nič naučili iz privatizacije Mercatorja, Heliosa, Fotone, NKBM in drugih podjetji v državni lasti? Privatizacija slovenskega nacionalnega letalskega prevoznika je namreč zadnja v nizu serije teh zgrešenih potez, ki ima lahko resne posledice za zaposlene kot za državo in gospodarstvo.

Matej T. Vatovec: “Privatizacija Adrie Airways je prinesla zgolj to, da je 30 milijonov evrov odletelo v tujino, letala pa so v Sloveniji nehala leteti.”

Jasno je treba povedati, da je sklad z neznanim lastnikom družbo poceni kupil, izčrpal in pripeljal na rob prepada, po poročanju POP TV je iz Adrije neznano kam izginilo 30 milijonov evrov, zdaj pa izsiljuje državo, da bi zagotovila subvencije za financiranje nekaterih letov, ne da bi sploh predložil poslovni načrt. Kar bi morala država na tem mestu narediti, je zavrniti vse poskuse izsiljevanja trenutnega lastnika in stopiti na stran 568 zaposlenih v Adria Airways.

Ker je popolnoma nesprejemljivo, da bi na kakršenkoli način subvencionirali ali reševali trenutnega lastnika 4K Invest, bomo v Levici danes vložili zahtevo za sklic nujne seje odbora za finance, kjer bomo predlagali, da:

  • se pregledajo kupoprodajne pogodbe in podane zveze, ki jih je takrat 4K Invest dal in ki so bile najverjetneje kršene, ter presodi možnost tako ničnosti pogodbe kot izterjave dolgov z uporabo možnost iz zakona o gospodarskih družbah;

  • država skupaj z vsemi zaposlenimi, ki so vse znanje in kadrovski potencial Adrie, ustanovi nova letalska družba, ki bi jo soupravljali zaposleni.

Matej T. Vatovec: “Država ne sme dopustiti, da ostane brez povezav s svetom. Edino, kar je ostalo, so njeni zaposleni in njihovo znanje, zato mora država ravno z njimi vzpostaviti novo podjetje, ki ga bodo soupravljali zaposleni.”

Deli.